Főoldal MTZ Alkatrészek Japán Kistraktorok Kistraktor Munkagépek Termékeink kistraktorokhoz Elérhetőség
Főoldal MTZ Alkatrészek Japán Kistraktorok Kistraktor Munkagépek Termékeink kistraktorokhoz Elérhetőség
 


1 EUR = 309.49 HUF
(Az MNB hivatalos árfolyama)

Webáruház
Japán kistraktort szeretnél vásárolni?

Ne bukj el százezreket egy hibás döntéssel.

Kérdd el az INGYENES Tanulmányt itt >>
LiveZilla Live Help


Ízelítő termékeinkből

Termék Kereső

Utolsó 5 keresés
 1. vezértömb
 2. welger kötözőtű
 3. welger
 4. lcd monitor
 5. vizpumpa
 6. 653062




Vetőgép alkatrészek
kedvező áron!
www.monosem-alkatrész.hu


www.youtube.com/keletagro




Ajánlataink az Agroinformon



Linkajánló










Múlt és Jövő...

Cégünk 2004 őszén kezdett bele a használt japán kistraktor kereskedelembe, az első pár hónapban belföldi kereskedők helyi értékesítőiként. 2005 januárjában érkezett meg telephelyünkre az első szállítmány közvetlenül Japánból, mely esemény természetesen az árakra is jótékony hatással volt. A korábban kialakított itthoni kapcsolatainkat is megtartva próbálunk korrekt árakat, széles választékot, és minőséget biztosítani.

Az értékesítésről...

A traktor átadás előtt egy átfogó ellenőrzésen és szervizelésen esik át (olajcsere, zsírozás, a hűtőrendszer átmosása, a hűtőfolyadék cseréje, a motorolaj-, üzemanyag-, és légszűrő cseréje, és új, minőségi akkumulátor (Varta vagy Banner) beépítése, indokolt esetben a gumik cseréje). Kijavítjuk az általunk észlelt összes hibát, így a traktorok átadás után azonnal munkára foghatók. Ha a traktornak van tartozék talajmarója, akkor a szervizelés arra is kiterjed.

Kizárólag kereskedők részére szervizeletlen traktorokat is értékesítünk.

Vásárlás előtt...

A kistraktorok kiválasztásánál érdemes tudni, hogy a típusszám elsõ két számjegye (néhány kivételtől eltekintve) a teljesítményt mutatja. Értelemszerűen a Yanmar YM1500 D teljesítménye 15 LE. A típusszámot követő betűjelzés, (többnyire D, vagy F) pedig az összkerék-hajtást mutatja. Érdemes még tudni azt is, hogy a 15 LE fölötti teljesítményű traktorok majdnem mindig három pontos hátsó szerszámfüggesztéssel rendelkeznek, aminek hiánya a csatlakoztatható munkaeszközök felszerelésénél jelenthet majd problémát, illetve a pótlása pluszköltséget. Érdemes elgondolkozni azon is, hogy az itthon talán kicsit túlmisztifikált összkerék hajtásra valóban szükség van-e. Ugyanazon típus hátsókerék hajtású változatával jelentős összeg spórolható meg, nem beszélve a jobb manőverezhetőségről, a későbbi kisebb meghibásodási lehetőségről, és még egy kis üzemanyag megtakarításról is, bár talán ennek van a legkisebb jelentősége.

Majdnem minden gép rendelkezik felezővel, azaz terepváltóval, a hátsó tengelyre ható differenciálzárral, hidraulikával, az európai szabványnak megfelelő normál 6 bordás tengelyvégű kardánkihajtással, és a jobb fordulékonyságot biztosító szétkapcsolható, oldalanként ható fékkel. A kihajtás menetsebességtől független és a nagy gépeknél az 540/1000-es percenkénti fordulaton kívül legalább egy további fokozatba is kapcsolható. A gépek általában 10-15, gyakran 20 évesek is lehetnek, még ha ez sokszor nem is igazán látszik az állapotukon. Ez annak köszönhető, hogy kint csak talajmarózásra használják őket, és a rizstermelés sajátosságainak megfelelõen csupán évi néhány napot, körülbelül évi 50-60 üzemórát dolgoznak. A nedves, saras környezet viszont megteszi hatását, ezért van az, hogy a gépek műszakilag mindig jobb állapotúak, mint amilyennek kinéznek. A gyárilag szerelt talajmaró természetesen mindig a traktor részét képezi, tehát ezért felárat nem számolunk. A talajmaró meglétét az adott kistraktor adatai között jelezzük.

Vásárlás után...

Szervizintervallumok:

50 üzemóránként, (de legalább évente egyszer!) el kell végezni a motorolaj, motorolaj szűrő, légszűrő betét cseréjét. Ekkor kell elvégezni az üzemanyagszűrő betét, és az üzemanyagszűrő ülepítő pohár tisztítását is. Természetesen mostoha (főleg poros) körülmények között használt traktornál erre gyakrabban is szükség lehet.

100 üzemóránként a fentiek mellett a traktoron található összes zsírzószemet friss zsírral kell átnyomni, az üzemanyagszűrő betétet pedig a tisztítás helyett kicserélni.

300 üzemóránként mindezek kiegészülnek a hidak, váltó, hidraulika, tehát a traktorban található összes kenőanyagok cseréjével. Bizonyos típusoknál (pl. Hinomoto E, Iseki TS sorozat) az adagoló nem része a motor olajkörének, ezért a kenőanyagot itt külön kell cserélni.

Az általunk importált és értékesített traktortípusok mindegyikéhez raktáron tartjuk a megfelelő szűrőkészletet, melyet kérésére házhoz szállítjuk.

Lehetőség szerint minél gyakrabban ellenőrzendő a kenőanyagok szintje az egész traktoron. A gép minden részét (motor, hidak, váltó, hidraulika) ugyanazzal a speciális olajjal kell feltölteni. Erre a célra az Agip SuperTractor Universal 15W-40 típust ajánljuk, melynek legkisebb (20 literes) kiszerelése cégünktől kedvező áron beszerezhető.

- A 15LE-s, vagy kisebb teljesítményű traktorok jellemzően nem rendelkeznek üzemóra-számláló órával. Nagyon ajánljuk e hasznos kiegészítő utólagos beépítését (akár házilag is könnyen felszerelhető), mely a szervízintervallumok precíz betartását segíti, és a traktor árához képest jelentéktelen kiadást jelent.

- Amennyiben a traktor a téli hidegindítást segítő előmelegítő fáklyával van szerelve, a téli időszakra a fáklya fölötti tartályt fel kell tölteni petróleummal vagy gázolajjal.

- Összkerék hajtású traktornál figyelni kell rá, hogy az első kerékhajtás csak akkor legyen bekapcsolva, ha azt a munkavégzés indokolja. A bekapcsolva felejtett hajtás szilárd burkolaton használva fölösleges terhelésnek van kitéve, ezáltal idő előtt megy tönkre. A hajtó első hídnál előfordulhat a kenőanyag szivárgása. Mivel a traktor a szervizelést követően nincs üzemszerűen használva, ezért ez átadás előtt nem feltétlenül derül ki. Ha ezt tapasztalja, akkor cserélje nagyobb viszkozitású, „sűrűbb” hajtóműolajra a kenőanyagot (csak az elsőhídban cseréljen, máshol ne!). A differenciálmű, a bal-, és jobb oldali lehajtások a legtöbb esetben külön-külön leeresztő-, illetve feltöltő nyílással rendelkeznek.

- A hátsó tengelyre ható differenciálzár a jobb láb sarkánál elhelyezkedő pedállal hozható működésbe. A pedál elengedésével a zár kikapcsol, de ezt érdemes ellenőrizni, s szükség esetén a pedált kézzel alaphelyzetbe húzni. Így elkerülhető a fölösleges használat, és az idő előtti elhasználódás.

- A hidegindítást meg kell, hogy előzze az „izzítás”. Régebbi típusoknál: Izzítani a gyújtáskulcs órajárással ellentétes irányú elfordításával lehet. Végállásig elfordított helyzetben kell tartani a kulcsot. A műszerfalon elhelyezett ellenőrzőszem pedig egy vékony fémszál felizzásával mutatja, hogy indítható-e már a motor. Az indítást mindig teljes gázon kell végezni. A motor beindulása után a gázkart azonnal vissza kell tolni alapjárati helyzetbe. Újabb típusoknál: A gyújtáskulcs „gyújtás” helyzetbe állításakor egy sárga színű visszajelző is világít a műszerfalon. Az izzítási folyamat ilyenkor automatikusan indul el, és megy végbe. Néhány másodperc után a visszajelző kialszik, így jelzi, hogy indítható a motor. Az indítást alapjárati helyzetbe állított gázkarral, a gázpedál érintése nélkül kell elvégezni.

Az önindítózás nem tarthat tovább néhány másodpercnél, a traktornak ekkor már járnia kell. Ha néhány másodperc nem bizonyul elegendőnek, akkor érdemes újra izzítani. Ha két-három izzítási/indítási kísérlet után sem indul a motor, akkor érdemes megkeresni a hiba okát. Az önindítót nem érdemes „szétégetni” hosszan tartó önindítózással, ahelyett, hogy pl. egy izzítógyertya kontakthibáját szüntetné meg. Az indítást követően érdemes a motort pár percig melegedni hagyni. Ilyenkor a kézi gázkarral olyan fordulatszámot kell beállítani, hogy a motor már egyenletesen, erősebb rezonáció nélkül járjon. Ez egyébként meleg motornál is ajánlott. A sokak által tetszetősebbnek tartott túl alacsony fordulatszámon kisebb az olajnyomás, a motor pedig „szétrázza” magát.

- A használaton kívüli tárolás idejére (már akár egy-két napra is) ki kell támasztani a kuplungpedált. Így a kuplungtárcsa tehermentesítve van, nem tud a lendkerékhez ragadni. Erre több típusnál a kuplungpedál környékén elhelyezett tábla, felirat is figyelmeztet. A kuplung megbontása nem költséges, de érdemes odafigyelni, elkerülni a leragadás lehetőségét. Ha mégis megtörténik, akkor a traktort a motor és a kuplungház között szét kell húzni, és a tárcsát lefeszegetni a lendkerékről. A gép megbontása előtt érdemes megnézni, hogy gyárilag nincs-e kémlelőnyílás (fémlemezzel, gumidugóval zárva) a kuplungházon. Néhány típusnál ennek segítségével a széthúzás elkerülhető.

- A traktor kis fogyasztása miatt nem érdemes szennyezett, ismeretlen eredetű üzemanyagot használni. A gép hosszabb élettartammal hálálja meg a minőségi gázolaj használatát.

- Az egyébként még magas futóprofillal rendelkező, de már korosabb gumiknál különösen fontos a légnyomás jó beállítása. A gumi oldalfalán látható értéket érdemes beállítani. A túl alacsony, de a túl magas nyomás melletti használat is meggyorsítja a gumik kirepedezését, tönkremenetelét.

- A gépek hűtőrendszere átadáskor mindig az évszaknak megfelelő folyadékkal van feltöltve. A téli fagyveszélyes időszakban fagyállóval, nyáron pedig vízzel. Fagyállóból kizárólag a kímélő (nitrit-, amin- és foszfátmentes) gyártmányokat szabad használni, melyek nem támadják meg a tömítéseket, alumínium részeket, kenik a vízszivattyút. A Mol Evox G48 típusú fagyállót ajánljuk, mely az olajhoz hasonlóan nálunk is kapható. A kanna 4 liter -35C-ig használható előrekevert folyadékot tartalmaz. Ezt a gyártói utasításnak megfelelően hígítani nem ajánlatos. A nyári időszakra is benne lehetne hagyni a foszfátmentes fagyállót, kárt nem okoz. Viszont a lerakódások jobban csökkenthetők, az esetleges dugulások jobban elkerülhetőek a szezonálisan megfelelő hűtőközeg cseréjéből adódó átöblítéssel. Érdemes ilyenkor a csapvíz helyett ioncserélt vizet használni, így elkerülhető a vízkőképződés. A gépeknek csupán pár literes a hűtőkörük, így a csere jelentős költséget nem jelent.

- A kétpontos hátsó szerszámfüggesztésű traktorokra utólag is felszerelhető az összes munkaeszköz kapcsolását biztosító hárompontos szerszámfüggesztés. A tőlünk vásárolt felfüggesztések részét képezheti az utánfutó vontatására alkalmas vonópad. A vonópad úgy van kialakítva, hogy az utánfutó a felkapcsolást követően stabilan álljon, ne tudjon rendellenesen elmozdulni. A megfelelően felrakott vonópad gyakorlatilag rögzíti a felfüggesztést. Ha ekkor a hidraulikát működtető kart „emel” pozícióba helyezi, az a hidraulikaszivattyú, vagy egyéb elemek károsodását okozza. Tehát ha vonópad felszerelve, a leghelyesebb, ha a kart az „enged” helyzetbe állítja, így kíméli legjobban a teljes hidraulikarendszert.

- A traktor alkatrészárait a japán autóalkatrész árakhoz lehet a legjobban hasonlítani. Ezen kívül pedig érdemes előre gondolkozni, tehát ha már látható a hiba forrása, vagy közeledik a következő szerviz ideje, már akkor megrendelni a cseréhez, javításhoz szükséges dolgokat. Az alkatrészek nagy részét Japánból lehet csak behozni, ennek átfutása hosszabb időt, akár 2-3 hónapot is igénybe vehet.

Egyéb hasznos tudnivalók...

Vállaljuk különböző érték -, és használati érték növelő, például téli vízmelegítő berendezés, üzemóra számláló műszer beépítését. Megoldjuk a felmerülő munkaeszköz felszerelési feladatokat is, mint amilyen például egy tolólap vásárlásakor jelentkezik.